Okręt pod pełnymi żaglami – Sztuka prezentacji
Data: 12-13 sierpnia 2015
Miejsce: Warszawa, ul. Zbyszka Cybulskiego 3 zobacz na mapie
Liczebność grupy: 8-12 uczestników
Dostarcza wiedzy o zasadach przygotowywania profesjonalnych prezentacji (siebie, firmy i jej produktów), daje możliwość praktycznego ćwiczenia i sprawdzenia siebie – obejmuje m.in. pracę z kamerą video i indywidualną informację zwrotną na temat osobistych wyzwań uczestnika w zakresie wystąpień publicznych.
Szkolenie trwa od godz. 9:00 do 17:00 (przerwa obiadowa od 13:00 do 14:00). W trakcie spotkania przewidziane są krótkie przerwy w zależności od potrzeb uczestników
- Podniesienie skuteczności: przekazu, przekonywania oraz oddziaływania, poprzez rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i prezentacyjnych.
- Nabycie umiejętności profesjonalnego przygotowania i skutecznej realizacji prezentacji, nastawionych na osiągnięcie konkretnych celów, skuteczną sprzedaż pomysłów/rozwiązań.
- Rozwój umiejętności przyciągania uwagi publiczności.
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach.
Wprowadzenie
- Historia do zapamiętania
- Cele szkolenia
- Program szkolenia
- Zasady
- Prezentacja 1
- Cechy dobrej i złej prezentacji
Zachowania prezentera w trakcie prezentacji cz. I
- Analiza prezentacji 1
- Jak stać (techniki, ćwiczenie)
- Gestykulacja (techniki, Wystąpienie 1)
- Poruszanie się (techniki, Wystąpienie 2)
Analiza odbiorców wystąpienia
- Do czego prowadzi nieznajomość odbiorców?
- Analiza przykładowych wystąpień
- Przygotowanie analizy odbiorców
- Wystąpienie 3
- Kluczowe zachowania w trakcie prezentacji
Przejrzystość prezentacji
- Czemu służy struktura prezentacji?
- Działanie pamięci
- Metoda jabłoni
- Ćwiczenie – prezentacja na podstawie artykułu
- Pomosty logiczne
- Prezentacja 2
- Budowanie skutecznej prezentacji
Zachowania prezentera w trakcie prezentacji cz. II
- Do czego prowadzi nieznajomość odbiorców?
- Analiza Prezentacji II
- Kontakt wzrokowy (techniki, wystąpienie 4)
- Głos (techniki, wystąpienie 5)
- Wzbudzanie zainteresowania wśród publiczności
- Techniki kierunkujące uwagę na prezentera
- Techniki kierunkujące uwagę na uczestnikach
Początek prezentacji
- Co zawiera dobry początek?
- Struktura rozpoczęcia prezentacji
- Wystąpienie 6
Prezentowanie idei
- Struktury prezentacji
- Kluczowe elementy
- Struktura czasu
- Struktura miejsca
- Struktura PAR
- Struktura ODK
- Sekwencje oparte na emocjach
- Narzędzia wzmacniające przekaz
- Prezentacja 3 – finałowa
Trudne sytuacje w trakcie prezentacji
- Przykłady trudnych sytuacji
- Techniki odpowiadania na pytania
- Ćwiczenie – pytania do prezentacji
Zakończenie szkolenia – podsumowanie głównych punktów programu
Właściciele firm, osoby zarządzające, sprzedawcy/konsultanci i inni pracownicy, którzy prezentują firmę i jej produkty, zajmują się przekonywaniem współpracowników, przełożonych, inwestorów do proponowanych rozwiązań, kontaktują się z Klientami, dostawcami, dziennikarzami, etc..
Po szkoleniu uczestnicy:
- Wykorzystują elementy komunikacji niewerbalnej w celu wsparcia przekazu werbalnego i głównych tez prezentacji.
- Potrafią zaprojektować logiczne, klarowne i zrozumiałe wystąpienie.
- Lepiej dopasowują prezentacje do odbiorcy, poprzez umiejętność dostosowania poziomu i sposobu przekazu.
- Zwiększą kontrolę nad grupą, sobą i sytuacją, utrzymują pewność siebie podczas całej prezentacji.
- Znają techniki zwiększania zaangażowania i zainteresowania słuchaczy.
- Lepiej dobierają i prezentują argumenty.
- Lepiej wykorzystują sesje pytań i odpowiedzi.
Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, odgrywanie ról, elementy indywidualnego coachingu, prezentacje z użyciem kamery video, inspiracja (teoria) poparta licznymi przykładami z życia. Szkolenie prowadzone jest przez dwie osoby – trenera oraz coacha.
Uwaga: program szkolenia „Sztuka prezentacji” zawiera elementy inspiracyjne, narzędziowe i wiele praktycznych ćwiczeń, które każdy uczestnik wykonuje indywidualnie i/lub grupowo. Każdy z uczestników tego szkolenia będzie miał kilkakrotnie możliwość wygłoszenia prezentacji, która zostanie nagrana na kamerę, a potem odtworzona i indywidualnie omówiona w oddzielnej sali przez coacha (coaching indywidualny).
W trakcie szkolenia odbędzie się symulacja sytuacji prezentacji. Podczas szkolenia będą wykorzystywane także narzędzia multimedialne. Tematami prezentacji realizowanymi w trakcie szkolenia są zagadnienia dowolne oraz związane z codzienną pracą uczestników.
W skład materiałów szkoleniowych dla uczestników wchodzi:
- Poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie,
- Indywidualna płyta CD z prezentacjami uczestnika,
- Formularz analizy prezentacji uczestnika.
Łukasz Dąbrowski – senior partner
Jest trenerem i konsultantem wywodzącym się z TMI Polska.
Merytorycznie specjalizuje się w:
- innowacji i kreatywności
- konferencjach i warsztatach strategicznych
- warsztatach zespołowych
- umiejętności prezentacji
- zarządzaniu czasem
- skutecznym delegowaniu
Nieustannie wzbogaca swoje programy poprzez wprowadzanie niestandardowych rozwiązań. Lubi niezwykłe wyzwania zawodowe i sam o nie prosi. Jednymi z większych były: roczna praca w agencji reklamowej w Kenii, warsztaty wykorzystujące założenia koncepcji Strategii Błękitnego Oceanu (Blue Ocean Strategy), mające na celu zbudowanie nowego zespołu, a także projektowanie i przeprowadzenie procesu kaskadowania wizji.
Jest współautorem książki „Zespoły po polsku” oraz autorem „Tajników wystąpień publicznych”.
Grażyna Męczyńska – trenerka/coach
Obszary jej specjalizacji to:
- umiejętności menedżerskie: zarządzanie zespołem, zarządzanie zmianą, efektywna komunikacja menedżerska
- profesjonalna obsługa klienta i zarządzanie jakością obsługi
- zarządzanie stresem i emocjami
Jest absolwentką Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Jest ciekawa świata i ludzi oraz pozytywnie do nich nastawiona. Fascynuje ją obserwowanie, jak zmierzają do własnego rozwoju i osiągnięcia celu. Bardzo chętnie towarzyszy im w tym procesie oraz ich wspiera. Sądzi, że jej siłą przewodnią jest pasja oraz przeświadczenie, że to, co robi przynosi innym wymierne i niepodważalne korzyści. Lubi uczyć się nowych rzeczy i doprowadzać rozpoczęte działania do szczęśliwego finału. Lubi także wyprawy na „pchle targi”. Jest dumna ze zbioru samowarów, czajniczków, świeczników i innych drobiazgów. Cechuje ją poczucie humoru, ale także odpowiedzialność, konsekwencja w działaniu oraz wszystko, co charakteryzuje jej zodiakalny znak – Byka.
House of Skills to wiodąca marka na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. W naszych programach bierze udział niemal 15 tysięcy osób rocznie. Zatrudniamy blisko 50 konsultantów, trenerów i ekspertów oraz współpracuje z ponad 200 specjalistami z Polski i zagranicy. Pracujemy zgodnie z międzynarodowymi standardami, oferując licencjonowane i autorskie know-how. Niezwykle ważne dla nas jest to, aby renomowane, sprawdzone na świecie rozwiązania można było efektywnie adaptować w polskich warunkach. House of Skills powstało w 2004 roku w wyniku połączenia sześciu doskonale znanych firm szkoleniowo-doradczych działających na rynku od początku lat 90-tych.
Jesteśmy partnerem wielu międzynarodowych organizacji, m.in.: Celemi, The Ken Blanchard Companies®, ITIM. Współpracujemy również z American Society for Training & Development (ASTD), Polską Izbą Firm Szkoleniowych, Konfederacją Lewiatan, Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami.
Marta Prystupa (sprawy merytoryczne)
koordynator programów otwartych
szkoleniaotwarte@weknowhow.pl
+48 22 37 63 000
Grażyna Mazurek (sprawy organizacyjne)
Konfederacja Lewiatan
gmazurek@konfederacjalewiatan.pl
+ 48 22 55 99 940